سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل خانواده خوب

 

خانواده اولین و مهمترین بخش از جامعه است که افراد به محض تولد به آن ورود پیدا می کنند، از آن تاثیر می گیرند، در میان افراد خانواده رشد می کنند و همیشه تحت تاثیر شرایط و فضای آن خواهند ماند.

 

از این رو همواره نسبت به این نهاد توجه ویژه ای وجود داشته است. روانشناسان، مذهبیون، جامعه شناسان، حقوقدانان و حتی سیاست در خدمت این نهاد اثرگذار بوده تا افراد در فضای سالم و عاری از تنش شخصیت پیدا کنند.

 

از این رو در اهمیت این عنصر بنیادین در جامعه و نقش آن بر شخصیت سازی افراد هیچ تردیدی وجود ندارد اما متاسفانه سیاست ها، راهبردها و برنامه ریزی ها همیشه ما را به اهداف اصلی نمی رسانند و ممکن است در این بین خانواده هایی با دلایل مختلف به چالش های مخربی کشانده شوند. این چالش ها می توانند در نتیجه تفاوت های فرهنگی، مشکلات اقتصادی، موضوعات روانشناختی، تربیت های غلط و انتخاب های نادرست رخ بدهند که شاید درمان ناپذیر باشند.

 

اغلب مشکلات خانوادگی می توانند به دعاوی منجر شوند که پای افراد را به دادگاه ها، دادسرا ها و مراجع قضایی باز کند تا افرادی که در حل مشکلات فردی خود ناتوان مانده اند به حق و حقوق خود دست یابند؛ هر چند ممکن است زخم های ناشی از دعاوی خانوادگی حتی بعد از آن هم التیام نیابند.

 

در این میان مهمترین نکته ای که می تواند به روند درست رسیدگی به دعاوی خانوادگی کمک کند این است که به یک وکیل خانواده خوب و درجه یک مراجعه کنیم تا علاوه بر اینکه از تنش ها و سردرگمی های رسیدگی به یک دعوا در دادگاه ها دور بمانیم، از ورود صدمه های بیشتر و آسیب زا تر پرهیز کنیم.

وکیل خانواده کیست؟

برای مراجعه به وکیل خانواده در ابتدا باید بدانیم که وکیل خانواده کیست؟ همانطور که می دانیم حقوق حوزه های مختلفی دارد از این رو وکلا اغلب در برخی از حوزه ها به صورت تخصصی تر فعالیت می کنند و تلاش می کنند در یک حوزه حرفه ای تر شوند.

 

یکی از این زیرشاخه ها حوزه حقوق خانواده است. حقوق خانواده و دعاوی خانوادگی دعاویی هستند که به موضوعات خانواده مانند طلاق، دعاوی راجع به ازدواج، مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، استرداد جهیزیه، عده طلاق، رجوع از طلاق، دعاوی در دوران نامزدی و … می پردازد. بنابراین به وکیلی که در این امور به طور حرفه ای فعالیت می کند و تمرکز خود را دعاوی خانوادگی قرار داده باشد، وکیل خانواده می گوییم.

 

وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

وکیل خانواده پایه یک، وظیفه دارد تا به موکل خود در راستای پرونده مطروحه مشاوره داده و به او راهکارهای مناسبی جهت طی کردن روند دعوا ارائه کند.

 

علاوه بر این وکیل خانواده باید اسناد و مدارکی که لازم است موکل در پرونده خود آماده داشته باشد را به او اعلام کند تا ضمیمه دادخواست کرده و دادخواست را به دادگاه ارائه داده و با توجه به وکالت نامه موجود اختیار عمل خواهد داشت.

 

وکیل دادگاه خانواده باید به جای موکل خود یا همراه با او در جلسات دادگاه حضور پیدا کند و دفاعیات لازم را به محضر دادگاه برساند.